Zawieszenie - Odpowiednio twarde, pozwalające lepiej wyczuć reakcje samochodu. Wiąże się ze zmianą amortyzatorów, sprężyn, wstawianiem rozpórek, zmianą geometri zawieszenia. Dobrze jest usprawnić również układ hamulcowy.
Koła - Bardzo ważne są opony. Powinny być dobrej jakości. Nie mogą mieć zbyt dużego profilu, co mogłoby spowodować zsunięcie się opony z felgi. Często felgi są szersze od opon, co także minimalizuje ryzyko zsunięcia się opony.
Silnik - Jednostka napędowa musi dostarczać odpowiednio dużo mocy (minimum 150KM), samochód musi posiadać jej zapas. Bardzo ważnymi elementami są szpera (w skrajnych przypadkach most zaspawany na stałe) oraz odpowiednio mocne sprzęgło oraz skrzynia biegów. Niemal konieczna jest chłodnica oleju. Trzeba także pamiętać, że w trakcie jazdy bokiem cały samochód, również jednostka napędowa, są poddane bardzo dużym obciążeniom, niemal ciągle wykorzystywane jest maksimum osiągów. Przydatną rzeczą jest hamulec ręczny bez zapadki.
Inne przydatne modyfikacje - Warto zaopatrzyć się w dobrą, sportową kierownicę, która zapewni nam dobry "kontakt" z samochodem. Przyda się też fotel kubełkowy, dzięki niemu, nie wypadniemy na pierwsyzm lepszym zakręcie i będziemy lepiej wyczuwali zachowanie samochodu. Bardzo wskazana jest klatka bezpieczeństwa oraz sportowe pasy bezpieczeństwa.
Najczęściej spotykane samochody w driftingu to: Nissan Silvia, Nissan Skyline, Toyota Corolla AE86, Toyota Supra, Mazda RX-7 i wiele, wiele innych z napędem na tylnią oś.